четвъртък, 26 февруари 2015 г.

Продължение на писмото към приятеля ми Иван Алексиев - Кмет на Община Поморие или "Как в Администрацията на Община Поморие разбират Националната програма за развитие на България НПР БГ 2020

Уважаеми господин Алексиев,
 Иване,

По повод изявлението ти като  Кмет на Община Поморие относно Водния цикъл публикувах на страницата на Община Поморие във Фейсбук материал, в който изведох част от причините за ЗАЦИКЛЯНЕТО на Проекта, като на преден план изложих отсъствието на контрол. За една вечер материалът бе харесан от над 25 души, които, държа да подчертая, не познавам и не са ми приятели във Фейсбук. Явно темата е проблемна и интересна за много от гражданите на Поморие. Със започването на работния ден написаното от мен бе изтрито от Администратора на страницата.  Към момента ми е отнета възможността да публикувам там какъвто и да е сигнал... Прилагам текста на Подприоритет 6.1 Подобряване на институционалната среда от Националната програма за развитие на България "НПР БГ 2020" за да преценят гражданите на Поморие, живеещи в самия град, както и съгражданите ни в България и по света как в Администрацията на  Община Поморие го прилагат:

Подприоритет 6.1 Подобряване на институционалната среда

Ефективно противопоставяне срещу корупцията. Ще се подкрепи превантивна дейност срещу корупция в държавната администрация и ще се подкрепят мерки за ограничаване възможностите за вземане на решения по целесъобразност. Предвижда се да се подкрепят държавните органи за установяване и наказателно преследване на извършилите корупционни дейности. Последователно ще бъде възложено само на една институция да отговаря за координацията на борбата с корупцията. За по-качествено прилагане на политиката за противодействие на корупцията ще се изгради независима система за наблюдение, в която да участва гражданското общество. Очакваните резултати са свързани с повишаване на конкурентоспособността на предприятията и намаляване на нелоялната конкуренция. 
Укрепване на гражданското общество и повишаване на ефективността на обществените консултации. 
Повишаване на прозрачността на бюджетното прогнозиране, планиране и изпълнение. 

Прилагам и изтрития материал:


Със загриженост, много внимателно прочетох изявлението на г-н Алексиев във връзка с Водния цикъл. По стечение на обстоятелствата имам възможност да наблюдавам проекта в развитието му. Работата се затормозява и излиза от контрол. Липсва елементарна организация и съгласуваност. Бригадирите са оставени да се оправят сами. И те се оправят - колкото могат. Текучеството на работниците е значително, събрани са на случаен принцип и естествено не са сработени. Никой не следи и по никакъв начин не се документира с технически средства извършената работа.  Интересно ми е да погледна Актовете, на чиято база се актува и заплаща работата на подизпълнителите. На колко време се правят, кой ги подписва и на базата на какви доказателствени приложения. Следва да има спесификации на влаганите материали и да се контролира какво, къде и как се влага. Това не се прави, или се прави фиктивно и води до аварии дни след приключване на работата. Преди дни видях да подготвят за слагане китайски запорен кран от по 40-50 лв. НЯМА НОРМАЛЕН ПРОЕКТАНТ, който да подпише спесификация по европроект с включен такъв некачествен кран. Пак опираме до контрола! В Проекта се действа на принципа - ВЯРВАМЕ НА ФИРМИТЕ. Като човек от бизнеса, със значителен управленски опит бих задал друг модел на работа - ВЯРВА СЕ САМО НА ГОСПОД - ВСИЧКО ОСТАНАЛО СЕ ПРОВЕРЯВА! 

Какво бих направил на мястото на Проектния Ръководител за да се повиши Коефициента на полезно действие на контрола?

1. Бих обособил отделни Лотове, с персонални отговорници, които да се отчитат лично пред мен, като работните им места до края на проекта ще бъдат в района на Лотовете. 
2. Бих разпоредил да се поставят големи информационни табели в районите на Лотовете, на които да се изпишат Отговорните лица с мобилните им телефони
3. На същите информационни табели бих разпоредил да има специално място за Работния график и място за обявления и един ден предварително бих задължил Отговорниците да изписват сроковете и участъците, на които ще се спира водата. Така баба Ванче и дядо Стоян ще имат от къде да научат кога няма да има вода. Те за интернет не са чували. Иначе - всичко е непрозрачно и анонимно. И води до хаоса, който е в момента.

 Да оставим емоциите на страна и да видим как можем да решим проблема. 

Дефинирането му е 50% от неговото решаване! Проблемът е в ЛИПСАТА НА ПРЕВАНТИВЕН, КОМПЕТЕНТЕН И ЕФЕКТИВЕН КОНТРОЛ! Ако моделът на работа и контрол от страна на Общината не се смени - Проектът ще закъса и ще има санкции. Все още нещата са поправими. По мои изчисления след седмица вече ще е късно. А ТИ  знаеш - анализите и прогнозите ми винаги са точни. В рамките на статистическата грешка.

                                                                           С приятелски поздрав:
                                                                                   Желязко Атанасов

P.S. В хода на строителните работи по подмяната на битовата канализация на улица Мусала може би вече е нарушено трасето на старата дъждовна канализация. Имайки пред вид, че в рамките на този проект не е заложено изграждането на нова дъждовна канализация, считам за редно да обърна внимание на следния факт: Улица Мусала събира водите на съседните улици, които сумирани със собствения и водосбор ще осигури едно огромно количество вода при по продължителен дъжд. Една от целите на Проекта е "...Предпазване на урбанизираните територии от наводнение и намаляване на риска и евентуалните щети от наводнения при екстремални условия..." Предполагам, че вероятно случилото се на улица Мусала не е изолиран случай.
В заключение искам да подчертая, че в хода на изпълнението на проекта спонтанно се роди и развива така необходимата независима система за наблюдение за противодействие на корупцията. Гражданското общество укрепва и липсва САМО ВОЛЯТА НА ОБЩИНАТА за да си  повиши ефективността на обществените консултации. 
За да се получи така желаната от всички ни Прозрачност на бюджетното прогнозиране, планиране и изпълнение. За справедливо и прозрачно разпределение на Публичния обществен ресурс!

P.S. Защо ли не откривам посочения Национален приоритет 6.1. в Общинския план за развитие 2020?
Може би някой не иска да се бори с корупционните практики?
Кой?
Или такива ПРАКТИКИ в Общината няма?
Изводите оставам за теб ...и за читателите на Блога ми.
                                                                                                                  Ж.А.

Няма коментари:

Публикуване на коментар